3 Nisan 2013 Çarşamba

Saksıda Limon Ağacı Yetiştirmek : Limonum Filizleniyor !

1 Mart 'da dikmiş olduğum limonlarım filizlendi.Çok mutluyum. Her gün hatta günde birkaç kez gidip uzamışlar mı diye bakıyorum. Limon çekirdeklerinden ilk defa limon yetiştiriyorum. Hep mutfakta bir limon ağacı fikri hoşuma gitmiştir. Bu hayalimi gerçekleştirmek için bu sene nihayet bir adım attım ve şimdilik her şey yolunda gözüküyor.

Yaptığım işlemler :

1) Limon çekirdeklerini 3 gün suda beklettim.

2) Üç gün suda bekleyen limonların görünümü aşağıdaki gibidir.


 3) Limonları belirli aralıkla torf toprağına gömdüm. Humuslu çiçek toprağını seçmedim çünkü limon kumlu toprak seviyormuş.

4) Bol güneş alan sera etkisi olan cam balkona koydum.

5) Toprak yüzeyi kurudukça su verdim.

6) 31 Mart'ta ilk filiz çıktı. Bugün itibari ile 6 tane limon filizim var. İnşallah sağlıklı büyürler. :)



7 yorum:

  1. Bunu deneyeceğim ama acaba zaman itibariyle geciktim mi?? Zaman zaman durumlarından haberdar ederseniz sevinirim:)) İnşallah sağlıkla büyürler..

    YanıtlaSil
  2. Küreğin çok güzel nerden bulabilirim

    YanıtlaSil
  3. sizin yazınızdan sonra denedim limondan çıkardığım çekirdekleri direk toprağa gömdüm 4-5 gün içinde filizlendi her geçen günde büyümeye devam ediyo. paylaşım için çok teşekkür ederim sayenizde limon ağacım olacak

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,
    Limon tohumlarını Ankara'da nereden edinebilirim acaba, bu konuda bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, limon çekirdeklerini ekebilirsiniz. Limon tohumuna gerek yok.

      Sil
  5. çok güzel ama mandalinamı limon ağacımı tavsiyeniz nedir

    YanıtlaSil

Paylaş

Popüler Yayınlar

İzleyiciler