3 Mayıs 2013 Cuma

Saksıda Limon Ağacı Yetiştirmek : Limon fidelerini ayırıp, şaşırtalım! :)

Valla aklımca bir limon yetiştirme hevesine girdim ya bakalım sonu ne olacak? Bundan önce de size durumları hakkında bilgi vermiştim. tık 1, tık 2
Şu ana kadar gelişmeler gayet güzel gidiyor. 10 tane limon çekirdeğinin hepsi de filiz verdiler. Ben de çok şaşırdım. Günümüzde tohumdan meyve yetiştirilmiyor denildiği için ben artık kaç tane tutarsa diye on tane tohumu da ekmiştim. Şimdi on tane limon filizim var. :)
Geçtiğimiz günlerde bunları ben bir şaşırtayım dedim. :) Beş tanesini ayrı minik saksılara aldım.
Şaşırtmak ne anlama geliyor diye soranlarınız var ise:

Şaşırtma: Bitki tohumlarının yetiştirildiği ortamdan topraklı/topraksız olarak başka bir ortama aktarılma işlemidir. 
Şaşırtmanın Amacı : İlkbahar geç donlarının geç olduğu yerlerde, zaman kaybını engellemek, kazık kök sistemini saçak kök olarak değiştirmek
Şaşırmanın kazancı : Tohumların çimlenme süresini hızlandırma, pişkinlik ( asıl yerine dikilecek duruma gelmesi ) süresine kısa sürede ulaşması, zamandan tasarruf 
Ref: Bizim Bahçe

Minik limon filizlerini dikkatlice topraktan çıkardım.

Şaşırtma işlemi öncesinde fidelerin kazık köklü olduğu yazılmıştı. Gerçekten de kazık kök şeklinde idiler. Bir de limon tohumundan canlanmanın nasıl olduğuna dair izlere bakar mısınız? Büyüleyici gerçekten.



Aşağıda ise limonları yeni saksılarında görüyorsunuz. Yalnız bu kadar limonu da ne yapacağımı bilmiyorum. Biraz kendilerine gelsinler, büyüyüp serpilsinler ya hediye edeceğim ya da bir seraya vereceğim. 5  derecenin altındaki hava şartlarında evin içine alınması gerekir diye okudum. 10 tane limonu evde düşünemiyorum. :))

Fide Evresinde Limon Bakımı Önerileri
Ağaçlar.net sitesinde çok güzel tavsiyeler buldum. 
1) Her şaşırtma sonrası saksıya çiviler sokup, bunların paslanması sebebi ile toprağın demir eksikliğini giderebilirsiniz.
2) Fidelerin saksı değişimi için Ocak ayının 20 - 30 arası önerilir. Keskin soğuklar varsa değişim sonrası rüzgar ve soğuktan bir süreliğine koruyun.Bu zamanda yapılan değişimde kökler kopsa bile bir şey olmayacaktır.
3) Fidelerin çok sık olarak yer değişikliği yapılmamalıdır.Limon bunu hiç sevmez, sabit direk güneş görmeyen noktalar o fidelerin en çok hoşlandığı yerlerdir.
4) Kuş gübresi kullanarak besin hazırlanabilir. Güvercinlerin tünediği ve pisliklerini biriktiği yerler vardır. Bir eldiven ile toplayıp, 8 -10 lt. lik pet şişe içine doldurun, üzerine su ilave edin, çalkalayın, 2 gün bekletin.Ara ara sulamalarda bu suyu kullanın. 2 sulama normal su 1 sulama bu gübreli su kullanabilirsiniz.
Ben bunu yapamayacağımı düşünerek organik gübre alacağım. Bunun için internette bir ürün buldum. Hümik Asit Organik Toprak Düzenleyicisi Sıvı



20 yorum:

  1. benim limonum da filizlendi 3 4 tane kadar:)Şaşırtılma zamanı gelmedi daha sanırım daha 4. yaprakları çıkıyor..Paylaşımlar için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. merhaba, ben de balkonumdaki büyük saksıya limon çekirdeği gömdüm ve çıktı. ama hala aynı saksıda. boyu 80-90cm kadar oldu. şaşırtma yapmasam bir zararı olur mu?

    YanıtlaSil
  3. Merhaba limonlarınızın son durumları nedir?Bende aralıktan beri kendi limonlarımı yetiştiriyorum.

    YanıtlaSil
  4. Malesef yer değişikliği sebebi ile yapraklarını döküp kurudular.

    YanıtlaSil
  5. yer değişikliğinden kastınız bitkinin saksısını değiştirmek mi yoksa evde farklı yerlere koymaktanmı oldu :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapalı balkondan evin içine almıştım. Sonra yaprakları döküldü ve kurudular. Bence balkon ve evin ısı farkından yapraklar döküldü.

      Sil
  6. ben odamda yetiştirmeyi düşünüyorum bir kaç güne ekicem ama okuduğum kadarıyla çok azının limonu kurumadan büyüyebilmiş :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Odada yetiştirip yerini değiştirmezseniz belki beninkiler gibi olmaz. Nazlı bir bitki. Küçük değişikliklerden etkiliyor gerçekten.

      Sil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba arkadaşlar;
    Kısa bir şekilde bildiklerimi aktarmak istiyorum.
    4 tane limon fidem var. Nisan ayının ortalarında balkonda güneş görmeyen bir konumda duruyorlar. Zaman zaman günde yarım saat öğlen yakıcı sıcaklık hariç güneş görmelerini sağlıyorum. Daha fazla güneş görürse yaptakları kahverengileşmeye başlıyor uçları yanıyor sanki, dolayısıyla kesinlikle direkt güneşte bırakmayın.
    Suyuna dikkat edildiği taktirde( az sulama, çok sulama gibi.) yaprakları koyu yeşil oluyor.
    Dışarda hava soğuk içeri alayım hava evde çok sıcak dışarı alayım derseniz fideniz çürür. Senede 2 defa yer değiştirin. Havalar ısınmaya başlarken dışarda. Soğumaya başlarken içerde gibi.

    YanıtlaSil
  9. Cekirdekten cikanlar limon degilde trunctur. Bitkileriniz kazik kok yaptigi icin saksi kucuk geldiginden kurumustur buyuk ihtimalle. Kazik kok saksinin dibine degince kuruyor genelde. Kolay geldin

    YanıtlaSil
  10. Acaba yesilendikten sonra denildigi gibi koku yayiyormu ? mis gibi oda parfumu diyolar ya ben de ekmeyi dusunuyorum eger kokusu yoksa emek vermeyeyim bosuna��

    YanıtlaSil
  11. Eyer limon fidelerini evin icinde bakicaksaniz özelikle kis aylarinda yanan soba yanina .petek yanina sakin sakin koymayin kurur yapraklari dökülür. Cabuk etkileniyorlar.sicak zararli.

    YanıtlaSil
  12. Çekirdekten yetişen iki fidanım var bolkonda biri 50 diğeri 70 santim şu an gayet güzel görünüyorlar bitki yetiştirmek gurur verici

    YanıtlaSil
  13. Aloevera bitkisinin saksısına ektim çiğitleri filizlendiler; saksını değiştim kök vermişti uzun. Acaba daha da uzayacakmı bu kökler yine değiştirmem gerekir mi .5kiloluk saksıya ekmiştim.çok seviyorum limonlarımı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende aloa Vera dibine ektim aloa veraniza bişey oldumu

      Sil
  14. Herkesin yorumunun tam tersi şeklinde yetiştirdim 50 adet fidanım olucak insallah ama değişim zamanı gelip gelmediğini bilemiyorum 😔 ve hiç birisini doldurmak istemiyorum 3adet çürüdü yada kurudu şimdiye kadar 2aydır bakıyorum ev icinde

    YanıtlaSil
  15. Ben bahçe marketden bi liman ağacı aldım ocak ayında saksısıni değiştirmedim balkonda direk güneş almcak bir yere koydum ardından önce üstündeki limanlar atdından yapraklar döküldü sonra yavas yavaş yan dallar kurudu kök dalı hala biraz yeşi ne yapmalıyım bi ümit varmı lütfen yardım edin 😥

    YanıtlaSil
  16. Limon fidelerim yaklaşık 10 cm e ulaştı, henüz 4 yapraklı değiller, birkaç yaprağın uç kısımlar kahve rengi, çok sulamaktan mı acaba yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil

Paylaş

Popüler Yayınlar

İzleyiciler