17 Mart 2013 Pazar

Mutfak Kavanozlarınıza Kuruyan Hamurdan Yazılabilir Etiketler

Birkaç haftadır mutfaktaki baharat, pasta malzeme kavanozlarına takmış durumdayım. Dolabı açtığım zaman hepsinin farklı boy ve ebatta olup, üzerilerinde ambalaj kağıtlarının bulunması beni çok sıkıyor. Çoğunun en son kullanma tarihini bilmiyorum. Bazı baharatlar ise poşetlerinde duruyor. Bunları düzenleyeceğim. Evdeki yapmam gereken en öncelikli iş budur.

Konu kavanozlar olunca ve içindeki malzemelerin son kullanma tarihlerine bir çözüm getirmek ise etiketler ile çözüm bulanabileceği için  günlerdir etiket çeşitlerine bakıyorum. Yeni aldığım kavanozlar için en uygun etiket biçimini araştırırken, yazı tahtası (chalkboard) etiketlerin benim için çok uygun olacağına karar verdim. Hem tekrar tekrar kullanılabiliyorlar hem de üzerine yazı yazıp silebiliyorsunuz.  Bunun üzerine araştırıp, Etsy'de By Jen Marie dükkanından alacağım etiketleri belirledim. Aynı dükkanda yazı tahtası kalemi de satılıyor.

Benim kavanozlarım ise aşağıdaki tipteler.Bu kavanozları tanesi 1 TL den Kayseri'deki Büyük Beğendik marketinden almıştım. Orada zaman zaman kampanya gibi 1 TL - 5 TL arasında böyle Paşabahçe kavanozları, kase yada kapları satılıyor. Mesela geçen gidişimizde minik faunuslar vardı. Keşke imkanım olsa da daha sık uğrasam. Bu arada karar aldım mutfaktaki içinde gıda malzemesi olan plastik kaplardan da kurtulmak istiyorum. Her şey cam, kumaş ya da teneke olsun.

Soldaki tip kavanozu genelde pasta malzemeleri için sağdaki kavanozu ise baharatlar için kullanmayı düşünüyorum. Daha geniş kavanozlar da alıp onlara da kuru yemişleri koyacağım. 

Dediğim gibi yazı tahtası şeklindeki etiketlere karar vermiştim. Bu ay biraz masraf ettiğim için önümüzdeki ay alacaktım. Pinterest'teki Labels (Etiketler) panom için araştırma yaparken, kendinden kuruyan hamurdan yapılmış bu güzel etiketlere HOME LIFE sitesinde rastladım.
Bu hamur üzerine kurşun kalem ile üstelik yazı da yazıp silebiliyorsunuz. Bu fikir çok hoşuma gitti.Kendinden kuruyan hamur ile bir deneme yapacağım. Eğer istediğim gibi olacaksa etiket almama gerek kalmayacak.Hem bu hali ile bana daha sevimli geldiler.
HOME LIFE - Kavanoz Etiketleri Yapımı

Ben basitçe adım adım yapılacak işlemleri yazdım. Daha detaylı bilgi için Home Life sitesine bakabilirsiniz.
1) Kendinden kuruyan hamuru 2-3 mm kalınlığında açıyoruz.
2) Hamur üzerinde yaprak, çiçek gibi bir şey ile de desen çalışması yapabilirsiniz.Bunun için örneğin yaprağı hamura koyup üzerinde merdaneyi birkaç defa gezdirin.
3) Hamuru kurabiye kalıpları ile istediğiniz şekilde kesebilirsiniz. Kestiğiniz kalıpların üst bölümlerine ip geçirebilmek için de bir delik açmalısınız. Delik açmak için tükenmez kalem içlerindeki tüpleri kullanabilirsiniz.
4) Kesilen hamurları düz bir alana alıp ara sıra arka ön çevirerek kurumasını sağlayabilirsiniz.
5) Kuruma işleminden sonra hamurların sert kısımlarını bir zımpara ile temizleyebilirsiniz.
6) Kurdele ya da ipleri hamurların üst bölümündeki deliklerden geçireceksiniz.
7) En son olarak da hamurların üzerine kurşun kalem ile istediğiniz deseni ve de bilgiyi yazabilirsiniz.

Evde kendinden kuruyan hamurum yok. Bugün alabilirsem akşama bir deneme yapmak istiyorum. Eğer istediğim gibi olursa çok güzel bir çözüm olacak. :) Heyecanlandım valla. Hatta bu etiketlere kağıtlardan, tığ ile yapılan minik süsler de eklenebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Paylaş

Popüler Yayınlar

İzleyiciler