1 Mart 2013 Cuma

Bahar Hazırlıkları - Sümbül Dikimi ve Bakımı

Bu hafta başında hava sıcaklığı 15 dereceyi görünce ben de geçen seneden sakladığım sümbülümün soğanlarını ayırıp yeni saksılara dikeyim dedim. Aslında beni bekleyen 15 saksının da toprağının değişmesi lazım ama hafta ortasında hava tekrar bozunca ben de bu işten caydım.Zaten pek de istekli değildim.

Sümbülleri çoğaltmak için yeni saksı ve de toprağa ihtiyacım oldu.Eşim zaten bu toprak ve de saksı ihtiyacını çözememiş durumda.Her sene alınan onca toprak nereye gidiyor merak da ediyordur sanırım. :)

Neyse ben sıcak bir günde Ceyda'nın uyumasını fırsat bilip sümbülümün yavrulamış olan soğanlarını ayrı saksılara diktim. Bazı soğanlar çok güçlü görünüyor , onlardan çok ümitliyim ama birkaç tanesi çok zayıf görünüyor.Geçen sene pek iyi bakamadım sanırım. Sonbahar bakımını atladım.

Eğer bu aralar bir sümbül almışsanız ve seneye çiçek açmasını istiyorsanız yapmanız gerekenler :

Bu aralar saksıda bir sümbül almış olabilirsiniz. Güzel güneş alan bir yere koyun ve de 15 günde bir bitki besini verin. Sulama için parmağınızı toprağa sokun, toprak nemli değil ise sulama yapın. Saksının altına su çıkmaması lazım. Yani tam kararında sulama yapılacak.

Eğer hava fazla sıcak oluyorsa,öğle saatlerinde direkt güneş almamalarına dikkat edin. Böylece yapraklar daha uzun canlı kalabilir.Yaprakları ne kadar çok yeşil kalırsa seneye o kadar iyi çiçek açarlar.

Yapraklar hafif sararmaya başlayınca bitki besini vermeyi bırakın.Sararma arttığı zaman da sulamayı kesin.
Sümbüllerin  yaz gelmeden yaprakları sararmış olur. O vakit soğanları topraktan çıkarmadan tam gölge bir yere koyup, sonbahar başına kadar arada bir toprak tam anlamıyla kuruyunca sulayarak muhafaza edin.

Sonbahar ile sümbülleriniz için güzel bir humuslu toprak hazırlayın ve de soğanları gömün.Eğer yavru soğanlar varsa ve ana gövdeğe bağlı duruyorlarsa onları ayırmayın. Böylelikle daha güçlü büyüyeceklerdir. Nemli olmayan serin bir yere koyun ve de 6 - 8 hafta kadar hiçbir işleme tabi tutmadan bekleyin. Sonra daha yüksek ısılı bir ortama taşıyın. Soğanlar köklenip, çimlenince de güneş gören bir ortama yerleştirin. Ilık su ile sulama yapmaya başlayın. Çiçeklenince de tekrardan bu bölümün başından beri anlattığım işlemleri tekrar edin.
Ref: A dan Z ye Bitkiler, Bitki Bakımı

Püf Noktalar:
1) Sümbülleri diktiğiniz saksıları küçük tutarsanız daha erken ve de iyi çiçek açtığı görülmüştür.Örneğin; 10X13 cm lik saksılar.
2) Dikim esnasında saksı yüzeyinden 2 cm lik bir boşluk kalacak şekilde saksı toprak ile doldurulur ve soğan toprağa hafifçe bastırılarak dikilir.Soğan ucunun yüzeyde olmamasına dikkat edilir.
3) Sulamadan sonra bitkinin tabağında su kalmamasına dikkat edilir.
4) Çiçeklenme zamanında aşırı güneşte bulundurulmaz.



Geçen seneden çimlenen soğanların halidir.


Soğanları yavruları ile beraber ayırmadan diktim.


Orta boy saksılara diktim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Paylaş

Popüler Yayınlar

İzleyiciler