23 Temmuz 2014 Çarşamba

Mutfaklara Bitki Köşesi

Mutfaklarda yapılan bitki köşeleri çok hoşuma gidiyor. Geçen sene benim de bu konuda bir denemem olmuştu ama malesef mutfak balkonun dengesiz hava şartı bitkilere iyi gelmeyip hepsinin kurumasına sebep oldu. Bu aralar yine sıkıntıdan mıdır yoksa Pinterest'te gezinmenin verdiği havadan mıdır tekrar mutfakta bir bitki köşesi oluşturmayı düşünüyorum.
Bu sefer farklı bir şekil denemek istiyorum. Özellikle az yer kaplaması lazım. Malesef duvara asacak yerim olmadığı için pratik bir şekilde camın kenarına koyabileceğim bir şekilde organize edebilmem lazım. Bunun için basitçe neler yapılabilir diye araştırdım. Pek fazla fikir edinemesem de aşağıdaki şekilleri uygulayabilirim.
1) Öncelikle basitçe teneke kutularda yapılan bu organizasyon az yer kaplaması açısından güzel olmuş.Ben hatta en fazla beş çeşit bitki ile böyle bir düzenek yapabilirim.

Kaynak


2) Teneke kutular yerine cam kavanozlarda kullanışlı olabilir.
Yeriniz var ise cam kavanozları ahşap bir kutu içine de koyup güzel bir köşe oluşturabilirsiniz. Hatta bu köşe için IKEA nın Askholmen çiçekliğini kullanabilirsiniz. Yeri olanlar için çok güzel olur. Benden söylemesi ! :))
Mini makaralardan yapılan bitki etiketleri çok yakışmış. Geçen sene kaşıklardan bitki etiketi yapmıştım ama yazılar pek dayanıklı olmadı. Zamanla soldular. Bunlar daha dayanıklı olur gibi geldiler.
Kaynak
3) Bir tane de çılgın bir fikir gördüm. Bunu uygulamayacağım ama yapılabilir.  Yapılışı için buraya bakabilirsiniz.
Kaynak
Hatta bunun daha çılgın halini görmek ister misiniz? :)

Kaynak
4) Bu da aslında bildiğimiz en klasik görüntü di mi ? :) İki nesil önceki vita yağ kutuları buna çok güzel örnek sanırım. Şimdilerde bunu yapmak vintage tarzı (eski tarz ) oluyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Paylaş

Popüler Yayınlar

İzleyiciler